Ja que els nostres alumnes no tenen coneixements previs d’aquest contingut,
segons els diferents estils que ens proposen Mosston i Ashworth (1993)
considerem que és molt important utilitzar una metodologia de comandament
directe, donant pautes a l’alumnat. No obstant això, la nostra prioritat no
serà que desenvolupen una tècnica perfecta sinó que coneguen elements bàsics
sobre aquest esport.
A més, per a avançar en
les sessions, utilitzarem un mètode deductiu. Començarem amb un coneixement
general de la pilota valenciana i poc a poc, anirem introduint un
coneixement nou i específic relacionat amb el tema: colpejos, modalitats,
regles... Intentant sempre respectar el ritme de cada alumne i sense rigidesa,
és a dir, adaptar la nostra programació de la unitat i de les respectives
sessions al ritme de la classe.
La estructura metodològica que portarem a terme en cada sessió consistirà
en una part inicial on els xiquets i xiquetes s’adapten al ritme de la classe
mitjançant jocs, una part central on desenvoluparem els conceptes previstos
sobre la pilota valenciana i una part final on es reflexionarà tant individual
com en grup sobre la sessió.
No hay comentarios:
Publicar un comentario