Criteris d’avaluació generals
- Participar del joc i les activitats esportives, especialment de les tradicionals i populars de la Comunitat Valenciana, amb coneixement de les normes i mostrant una actitud d’acceptació cap als altres.
- Llançar, passar i rebre pilotes o altres mòbils, sense perdre’n el control en els jocs i activitats motrius que ho requerisquen, amb ajust correcte a la situació en el terreny de joc, a les distàncies i a les trajectòries.
- Actuar de manera coordinada i cooperativa per a resoldre reptes o per a oposar-se a un o més adversaris en un joc col·lectiu, ja siga com a atacant o com a defensor.
Aquesta serà la rúbrica que utilitzarà el mestre per a poder avaluar l’evolució de l’alumnat tenint en compte una sèrie d’ítems:
ÍTEMS
|
MAL
|
REGULAR
|
BIEN
|
1.
Participa en l’elaboració del
guant?
|
|||
2.
Ajuda als companys en aquest
procés de fer el guant?
|
|||
3.
Participa en l’elaboració de la
pilota?
|
|||
4.
Ajuda als companys a fer la
pilota?
|
|||
5.
Reflexiona o mostra la seua opinió
en l’assemblea del dia? Assignarem un nombre a cada sessió per a poder fer
una valoració de les 5 sessions
|
|||
6.
Mostra interès i s’implica en les
activitats realitzades a l’aula?
|
|||
7.
És puntual?
|
|||
8.
Assisteix regularment a classe?
|
|||
9.
Porta el material que demana el
professorat?
|
|||
10. Participa
i respecta les normes de classe?
|
Com podrem veure en la
seqüenciació de sessions, al final de cada sessió hi existirà un període de
reflexió per xicotets grups que servirà als alumnes per a expressar el que han
viscut i fer una autoavaluació pròpia respecte a la seua participació en cada
sessió pràctica (dificultats, evolucions, preferències que hagen pogut tindre
durant aquestes), així com conceptes claus o conclusió que s’extrauen de la
sessió.
L’activitat de reflexió
constarà de les següents preguntes:
- M’han agradat els jocs
i activitats de hui? Sí/No, Per què?
- Plantejaries cap
canvi? Si és així, quin seria?
- Has tingut dificultats
per a completar la sessió? Quines?
- Què has après hui?
Resumeix-lo en una línia.
En aquestes no
apareixeran aspectes al voltant de la situació actual que viu l’esport de la
pilota valenciana, ja que no disposem de temps suficient per a fer-ho. Malgrat
açò, com que aquest tema està inclòs dins l’UD i, a més a més, el considerem
important, el tractarem a la primera i última sessió per tal de contrastar les
seues consideracions finals (a nivell grupal) front a les seues primeres
impressions, després d’haver conegut aquest esport.
L’alumnat rebrà un feedback constant per part del professor que
contínuament es fixarà en la seua pràctica, ajudarà a corregir els possibles
errors i elogiarà les bones conductes i accions mitjançant el reforçament
positiu (que no premi-càstig).
No hay comentarios:
Publicar un comentario