Chat gratis

Contextualizació: característiques del centre i de l'alumnat

La unitat està dissenyada per als estudiants de l'escola primària pública (no ofereix escola d’educació infantil) anomenada "9 d' Octubre" a Tavernes Blanques, un xicotet poble a les rodalies de la ciutat de València. Aquest col·legi compta amb un component important, la naturalesa, perquè es troba envoltada per l'horta valenciana .
 
Aquest centre rep a la majoria dels xiquets del poble i gaudeix d'aquesta situació, ja que es crea un ambient idoni on els professors i els estudiants poden interactuar i parlar obertament en els carrers quan es troben. Per aquesta raó, l'ambient a l'escola és un ambient de confiança .

 
Però, el centre també rep a un altre tipus d'estudiant que no pertany originàriament a Tavernes. Acull un bon nombre d'immigrants que viuen a les afores de València i, que per tant, estan molt prop del poble.
 

Així que, l'escola compta amb una gran diversitat  de nacionalitats en cada classe cosa que complica la comprensió de diverses àrees com poden ser la llengua valenciana, l’anglès… Malgrat aquest fet, l'escola veu aquesta diversitat com una bona oportunitat i no com a problema. El centre és conscient de les diferències de nivell econòmic dels pares de la ciutat (perquè a Tavernes es troba un de la indústria més important de la ceràmica i que els proporciona feina i un bon ingrés) i el nivell econòmic dels pares immigrants que no tenen feina o el seu treball és més precari i menys valorat que els altres pares.
 
 
 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario